...عتــــــرتکده
عترت، رمــــــز خلقت

مصرف گرایی یعنی مصرف بیش از نیاز، تلاش دیوانه وار در بدست اوردن آنچه نیاز ضروری نیست و در یک کلام یعنی دنیاپرست و دنیا طلب وارانه زیستن.

این پدیده ی شوم که ابتدا تصور می شود که در زندگی انسان های مرفه و ثروتمند وجود دارد، چنان ریشه دوانده است که حتی خانواده های متوسط و ضعیف را نیز در برگرفته است و در زندگی انواع و اقشار مردم رسوخ کرده است.

اگر بخواهیم این پدیده را علت یابی کنیم،  به این نکته می رسیم که این رخداد، تک عاملی نیست؛ بلکه دارای چندین عامل است که بنده تصمیم دارم در این پست یک عامل را بیان و اندکی توضیح دهم.

یکی از بروزترین علت ها که این روزها بی شک نقش بی بدیلی در سوق دادن مردم به سمت مصرف گرایی دارد، تبلیغات کالاها از طریق صدا و سیما است. تبلیغاتی که چنان متنوع و جذاب ساخته و پرداخته می شود که درطی چند ثانیه یا دقیقه مشتری های زیادی را جلب می کند و چنان خاصیت جذبی دارد که سرپرست خانواده را جهت خرید آن ناگزیر می کند.

جوایز و مزایایی که در صورت خرید وعده داده می شود و بسیار وسوسه انگیز است؛ چنان که یک خانواده متوسط تحت تاثیر آن مثلا ده بسته ی چای را می خرد، تا شانسش را برای بردن جایزه افزایش دهد.

این یکی از عوامل است که باید هم فرهنگ استفاده و نیاز سنجی و خرید، اموزش داده شود و هم مسئولان صداوسیما با برنامه ریزی بهتری این تبلیغات را بپذیرند و حداقل آسیب شناسی کنند تا ضرر کمتری به پیکره ی فرد و اجتماع وارد شود.

 





نوع مطلب :
برچسب ها : مصرف گرایی، تبلیغات، صداو سیما، آسیب شناسی،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : دغدغه مند
نظرسنجی
کدام بیان برای بیان مطالب این وبلاگ را می پسندید؟





کدام بیان برای بیان مطالب این وبلاگ را می پسندید؟





جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
 
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو